Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z j. polskiego i z matematyki
W naszej szkole prowadzone są zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z j. polskiego i z matematyki.
Stawiając na atrakcyjne metody i formy pracy, w atmosferze bezpieczeństwa i życzliwości,
dostosowując wymagania do możliwości dziecka, uczeń może w trakcie w/w zajęć realizować cele:
* rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
* kształcenie sprawności mówienia zgodnie z intencją,
* doskonalenie umiejętności pisania zgodnie z poleceniem,
* wykorzystanie umiejętności czytania, mówienia i pisania w praktyce,
* ćwiczenie sprawności językowej i ortograficznej,
* ćwiczenie estetyki pisma,
* praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki,
* rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem,
* rozwijanie sprawności rachunkowej,
* kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego,
* wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości,
* wyrabianie nawyków sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i poprawiania błędnie wykonanych zadań.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne.
Uczniom, którzy mają trudności w nawiązywaniu relacji w grupie rówieśniczej i prawidłowej komunikacji
z rówieśnikami, nauczycielami i innymi dorosłymi, prezentujących zachowania utrudniające realizację zdań rozwojowych odpowiednich dla danego etapu rozwoju proponujemy uczestnictwo w zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne.
Uczniowie podczas spotkań realizują cele:
* budowanie wiary we własne siły, poczucia własnej wartości,
* budowanie adekwatnej samooceny,
* rozpoznawanie emocji swoich i cudzych,
* ujawnianie uczuć jakie towarzyszą określonym sytuacjom,
* umiejętność uważnego słuchania,
* umiejętność odraczania gratyfikacji i czekania na własną kolej,
* umiejętność pracy w grupie,
* umiejętność radzenia sobie z porażką,
* opanowanie umiejętności dobrego komunikowania- asertywność, tolerancja,
* pokojowe rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemów,
* stymulowanie twórczego myślenia,
* kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu,
* gospodarowanie własnym czasem.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Uczniom z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się organizujemy zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.
Zajęcia prowadzone są dla uczniów:
* z zaburzeniami rozwojowymi
* niesłyszących i niedosłyszących,
* niewidzących i niedowidzących,
* niepełnosprawnych ruchowo,
* niepełnosprawnych intelektualnie,
* ze spektrum autyzmu,
* z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
* z chorobami przewlekłymi,
* z zaburzeniami psychicznymi oraz niedostosowanych społecznie
* z odchyleniami rozwojowymi (z inteligencją niższą niż przeciętna)
* ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią).
Celem zajęć korekcyjno - kompensacyjnych jest korygowanie i kompensowanie odchyleń rozwojowych i zaburzeń psychoruchowych ucznia.
Zajęcia rewalidacyjne
Celem zajęć rewalidacyjnych jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia, w szczególności rozwijanie oraz doskonalenie:
* umiejętności służących zdobywaniu wiedzy: czytanie, pisanie, liczenie.
* umiejętności nawiązywania oraz utrzymywania poprawnych kontaktów z innymi dziećmi, a także dorosłymi,
* poczucia przynależności do społeczności szkolnej, środowiska lokalnego, regionu i kraju,
* stymulowanie procesów poznawczych tj. spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie, wyobrażenia.